Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Gold ...


Hλιε μου βασιλια μου - Δημητρα Γαλανη
Στου ηλιου τ' αλωνι - Δημητρα Γαλανη
στιχοι : Νικος Γκατσος
μουσικη : Μανος Χατζιδακις
("Της γης το χρυσαφι", 1971 )

"Mount Desert Island", 1865
by Frederic Edwin Church
"Χθες τη νύχτα ξαναγύρισα στον Ταϋγετο..."
(αποσπάσματα)

"...Τώρα μπορώ να σε θυμάμαι και να κλαίω, όπως κλαίει
στα τσακισμένα σου πλευρά μια μικρή βρύση στάζοντας μετά τα μεσάνυχτα.
Δεν έγινε ό,τι οραματίστηκα, δε μπόρεσε η ψυχή μου να γίνει αυτό που σου υποσχέθηκε: 
να κραταιωθεί στο άπειρο όρθια, σαν και σενα.
Θέλω ν'ακουμπήσω
τα χείλη μου πάνω στην πέτρα σου να μη μ' ακούσει κανείς
άλλος, αγαθέ μου γέροντα! κανείς άλλος!..."


"... Μέσα μου μια σειρά κολώνες από αγάπη και ήλιο
γέρνουνε! Πρόλαβέ τες, αγαθέ μου γέροντα! Μη μ’ αφήσεις,
γιατ’ είμαι το άνθος σου! Είμαι το άνθος που φύτρωσε μέσα στη μοίρα σου!
Εμένα πάντοτε θα βρίσκουνε να κάθουμαι χάμω στα πόδια σου,
εγώ θα ’μαι το αιώνιο σου λιοντάρι που θα σε φυλάει!..."

Νικηφόρος Βρεττάκος
(απο τη συλλογη: "Ο Ταϋγετος κι η σιωπή", 1949)




( Κοιτα πως κλαιει ο ουρανος...)
Ν. Γκατσος, Μ. Χατζιδακις
"Επιστροφη", 1970





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου