Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

...Οξυ-μμένες (παρ)Αισθήσεις

Edvard Munch: "Τhe scream"

Η Κραυγή (Νορβηγικά: Skrik) είναι μία σειρά από εξπρεσιονιστικούς ζωγραφικούς πίνακες του Νορβηγού Έντβαρτ Μουνκ που απεικονίζoυν μια αγωνιούσα μορφή με φόντο ουρανό σε χρώμα κόκκινο του αίματος.
Ο αρχικός τίτλος που δόθηκε στον πίνακα από τον ζωγραφο ήταν Der Schrei der Natur (Ο Λυγμός της Φύσης).
Σε μια σελίδα στο ημερολόγιό του με την επικεφαλίδα Νίκαια 22.01.1892, ο Μουνκ περιγράφει την έμπνευσή του για τον αρχικό πίνακα:

"Περπατούσα σ' ένα μονοπάτι με δυο φίλους - ο ήλιος έπεφτε - ξαφνικά ο ουρανός έγινε κόκκινος σαν αίμα - σταμάτησα, νιώθοντας εξαντλημένος, και στηρίχτηκα στο φράχτη - αίμα και γλώσσες φωτιάς πάνω από το μαύρο-μπλε φιόρδ και την πόλη - οι φίλοι μου προχώρησαν, κι εγώ έμεινα εκεί τρέμοντας από την αγωνία - κι ένιωσα ένα ατέλειωτο ουρλιαχτό να διαπερνά τη φύση".




Εμένα μου φτανει να σε βλεπω
κι ας μη με κοιτας
Εμένα μου φτανει να σ' ακουω
και ας μη μου μιλας
Μου φτανει λεξεις να σου γραφω 
κι ας μην τις διαβαζεις
Εμένα μου φτανει να σε σκεφτομαι
κι ας μη με θυμασαι
Εμένα...  μου φτανει αυτο...
κι ας με σκοτωνει.............
(απογευμα μιας Κυριακης, αβασταχτης, οπως ολες...)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου