Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013

Απο ...καλυψεις

"Shelfportrait"
James Ensor 1860-1949
(Οι μασκες και ο θανατος
 αποτελουν το κυριο θεμα
στους πινακες του καλλιτεχνη)
Πέταξα τη μασκα

Πέταξα τη μάσκα και με είδα στον καθρέφτη...
ήταν το παιδί αρκετά χρόνια πίσω...
δεν είχε αλλάξει καθόλου...

Αυτό είναι το πλεονέκτημα να ξέρεις να βγάζεις τη μάσκα.
Ναι, ξέρω είναι πάντα παιδί,
Το παρελθόν που μένει,
το παιδί.

Πέταξα τη μάσκα, και την ξανάβαλα.
Είναι καλύτερα έτσι.
Έτσι είμαι η μάσκα.

Και γύρισα πίσω στην πραγματικότητα όπως στο τέρμα του σταθμού.

Φερναντο Πεσσοα




ΜΑΣΚΕΣ



Γιά να ’μαι ευχάριστος σε όλους,

-κι ακόμα και στον εαυτό μου-
έκρυψα πάντοτε με μάσκες
που αρέσουνε το πρόσωπό μου

κι άλλαξα τόσες στη ζωή μου,
που τώρα πια να μη μπορώ
τ’ αληθινό το πρόσωπό μου
να πω ποιό είναι μήτ’ εγώ!

Έτσι, ο θάνατος σα θα ’ρθει,
δε θα ’ναι η στέρηση μεγάλη:
θ’ αφήσω μιάν ανυπαρξία
γιά να περάσω σε μιάν άλλη... 


Κ. Ουρανης





..."Μην απογοητεύστε, μόλις γνωρίσατε την σκοτεινή πλευρά της γης, όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά και την φωτεινή πλευρά της. Όσο για τις μάσκες υπάρχουν πολλές και εγώ έχω πολλές, πάρα πολλές και τις βολεύω όλες αλλά, δεν τις φοβάμαι. Φοβάμαι μόνο γ’ αυτές που φορώ και δεν βλέπω". (Gaston Leroux, -Le Fantome de l’Opéra-Το φάντασμα της όπερας- 1925).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου